Verzekeringen en betalingen

De tandartsrekening is opgebouwd uit de verschillende prestaties die tijdens een behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke prestatie omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld.

Wanneer u geen aanvullende tandarts verzekering hebt, dient u na elke behandeling de nota per PIN of contant te voldoen aan de balie.

Voor patiënten met een aanvullende tandarts verzekering, gaat de nota naar Famed. U ontvangt een nota van Famed en ziet in één oogopslag hoe de nota is opgebouwd.
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, dan staat dit duidelijk op de nota. Hoeveel dit is, hangt af van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Het resterende bedrag betaalt u aan Famed. Staat er geen vergoeding op uw nota vermeld? Dan betaalt u het hele bedrag aan Famed. Daarna controleert u of u de nota kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.
Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding of recht op vergoeding? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.

Op www.notavanfamed.nl kunt u veel zaken rondom de nota zelf regelen. Zo kunt u de nota inzien, de status van uw nota controleren en een adreswijziging doorvoeren. Nota van Famed biedt u overzicht van uw nota’s en gemak bij uw betalingen. U kunt ook contact opnemen met het Contact Center van Famed via 0900 – 0885 (voor dit informatienummer betaalt u alleen uw gebruikelijke belkosten). Het Contact Center is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 18:00 uur.